Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Andruids
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB
Skin

Lokacje


Surowce/Skarby

Tak to jest jak zgodnie z przepisami zostawiasz stosik drewna, co by je leśniczy podliczył. Leśniczego nie ma, ale ktoś się tym zaopiekuje.

Drewno

5-10
Rudy, rudy rydz!

Ruda

5-10
Dzikie kryształy. Trzeba je udomowić.

Kryształy

3-6
Najwidoczniej ktoś... zgubił tu kilka klejnotów?

Klejnoty

3-6
Ładny garnek, zawartość może się przydać... z powodu powodów!

Rtęć

3-6
Najwidoczniej ktoś usypał najbardziej symetryczną górkę siarki na świecie i ją tu zostawił.

Siarka

3-6
Może w H2 nie ma złotych golemów, ale za to po planszy wala się masa złota.

Złoto

500-1000
Możesz albo zabrać złoto ze skrzyni dla siebie, albo rozdać najbliższym wieśniakom. Odwieczny dylemat graczy...

Skarb


31.7% szans na 1000 lub 500 exp
31.7% szans na 1500 lub 1000 exp
30.7% szans na 2000 lub 1500 exp
5,9% szans na zdobycie artefaktu 1 poziomu.*Jeżeli nie ma już miejsca w ekwipunku to możemy wybrać 1000 lub 500 exp
Złoto-surowcowy ogień. Piękne zjawisko i nawet nie tak rzadkie.

Ognisko


400 +4 zasoby
500 +5 zasobów
600 +6 zasobów
Szabrownik już się nim zajął... albo nie, ale raczej tak.

Szkielet


10% szans na losowy artefakt
A cio to tu w wózeczku... eeee... nie ten rodzaj wózka, ale i tak warto go przeszukać.

Wóz


50.5% szans na 2-5 sztuk losowego zasobu
9,9% szans na zdobycie artefaktu 1-2 poziomu.
39.6% - no się domyśl, cóż to za wspaniałości :P
Ja też zawsze chowam swoje surowce w szopie, jak nie mieszczą się już w moim zamczysku.

Szopa


Za pierwszym razem można tu znaleźć 1-4 sztuk losowego surowca (poza złotem).
Tutaj widzimy młodą skrzynię drewnianą uczącą się pływać. PS. Jeśli wylosowałeś artefakt, a nie masz na niego miejsca, to się nie przejmuj, nie dostaniesz go :P.

Skrzynia


19,8% szans na... dam daradam! NIC
69.3% szans na 1500
10.9% szans na 1500 oraz artefakt 1 poziomu
To kiedyś było statkiem. Z rozwalonych drewnianych szczątków wyciągasz kupę złota, a może i jakiś fajny przedmiot.

Szczątki Statku


25% szans na figę z makiem
70% szans na 1500
10% szans na 1500 oraz artefakt 1 poziomu
Co my tu mamy? Całkiem ładne zwłoki na kłodzie, przydadzą się. Przeszukajcie od razu jego kieszenie, może ma coś użytecznego.

Rozbitek


59.4% losowy artefakt 1 poz.
19,8% losowy artefakt 2 poz.
20.8% losowy artefakt 3 poz.

Generatory surowców

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world~♫♪

Kopalnia złota


Po oflagowaniu generuje 1000 na dzień.
I'm a lumberjack
And I'm okay
I sleep all night
And I work all day~♫♪

Tartak


Po oflagowaniu generuje 2 na dzień.
Ore, ore
szabadabada amore~♫♪

Kopalnia rudy


Po oflagowaniu generuje 2 na dzień.
Enter at your own peril,
past the bolted door
where impossible things may happen
that the world has never seen before
In Dexter's laboratory~♫♪

Laboratorium


Po oflagowaniu generuje 1 na dzień.
Panie! Weź pan te kryształy co tu się walają. Co tydzień ktoś inne tałatajstwo tu zostawia!

Wiatrak


Odwiedzony po raz pierwszy w tygodniu dostarcza 2 sztuki losowego zasobu (oprócz drewna i złota).
Rumcajs spod grzyba odwiedzony po raz pierwszy w tygodniu może dać ci w mord... znaczy podane obok surowce.

Magiczny ogród


50% szans na 500
50% szans na 5
Crystals forming slowly, forming slowly, forming slowly, forming now~♫♪

Kopalnia kryształów


Po oflagowaniu generuje 1 na dzień.
Jem is my name,
No one else is the same!
Jem is my name!~♫♪

Kopalnia klejnotów


Po oflagowaniu generuje 1 na dzień.
There is something inside me that feels like breathing in sulfur~m/♫♪

Kopalnia siarki


Po oflagowaniu generuje 1 na dzień.

Opuszczona kopalnia


Po pokonaniu 30-60 duchów transformuje się w kopalnię złota.
Co?! Tylko 500? Jak w przyszłym tygodniu nie zapłacicie mi 1000 sztuk złota, to moja armia zmiecie ten młynek z powierzchni ziemi!

Młyn


Odwiedzony po raz pierwszy w tygodniu dostarcza 500 . W każdym następnym 1000 .

Banki stworzeń


Tiaaa... "opuszczony statek". Czy one kiedykolwiek są naprawdę opuszczone?

Opuszczony statek


Przeciwnik: 200 szkieletów
Nagroda: 5000
Odwiedziny wyczyszczonej lokacji skutkują karą -1 do morale.
Wraki, one z reguły też nie są tak naprawdę puste. Odwiedziny wyczyszczonej lokacji skutkują karą -1 do morale.

Wrak


30% szans na Przeciwnik: 10 duchów
Nagroda: 1000
30% szans na Przeciwnik: 15 duchów
Nagroda: 2000
30% szans na Przeciwnik: 25 duchów
Nagroda: 5000
10% szans na Przeciwnik: 50 duchów
Nagroda: 2000 + losowy artefakt
Kradnijmy co się da zanim się rozsypie!

Piramida


Przeciwnik: 30 królewskich mumii, 20 wampirzych lordów
Nagroda: losowe zaklęcie 5 poziomu*Naturalnie wymagana jest Księga Zaklęć oraz Mądrość na poziomie 3.Odwiedziny wyczyszczonej lokacji skutkują karą -2 do morale.
Ciekawostkę stanowi fakt, że gracz komputerowy ma łatwiej. Jego przeciwnik to 10/15/25/50 zombie.

Cmentarz


Przeciwnik: 100 zmutowanych zombie
Nagroda: 1000 + 1 artefakt 1 poz.
Odwiedziny wyczyszczonej lokacji skutkują karą -1 do morale.
Demon mieszkający w skalnej głowie demona. Jakbyś ewentualnie nie chciał z nim walczyć, to w komórce pod schodami trzyma żywiołaki :P.

Jaskinia demona


Przeciwnik: 8 żywiołaków ziemi
Nagroda: 2500
30% szans na przegraną - gracz musi wykupić się 2500 lub zginie
30% szans na wygraną - bohater otrzymuje 1000 punktów doświadczenia
30% szans na wygraną - 1000 punktów doświadczenia + 2500
10% szans na wygraną - 1000 punktów doświadczenia + losowy artefakt

Rozwój bohatera


Stary rycerz odmalował altanę i dalej rozdaje doświadczenie.

Altana


+1000 doświadczenia (dla każdego odwiedzającego bohatera).
Najemnicy z radością pokazują ci jak zwiększyć zasięg swojego... miecza ;).

Obóz najemników


+1 do ataku (dla każdego odwiedzającego bohatera).
Wchodzisz do fortu i słyszysz "garda". Dostałeś pięścią w twarz. Klniesz siarczyście i obiecujesz sobie, że na następny raz będziesz się już lepiej pilnował.

Fort


+1 do obrony (dla każdego odwiedzającego bohatera).
Na gołe klaty!

Arena


+1 do ataku, mocy lub obrony (dla każdego odwiedzającego bohatera).
Nie wpuszczą tu byle łachudry, ale pamiętaj, że dobra dyplomacja otwiera wiele drzwi.

Xanadu


Do skorzystania z budynku wymagany jest poz. 10 bohatera (można obniżyć ten wymóg o 2 za każdy poz. dyplomacji).
+1 do wszystkich statystyk (dla każdego odwiedzającego bohatera).
Niektórzy układają z kamieni kręgi, a inni wykorzystują kamienie, aby uczyć kobiety wierności.

Krąg kamieni


+1 do mocy (dla każdego odwiedzającego bohatera).
- Czy znachor teraz przyjmuje?
- Ja przyjmuję zawsze. Zawsze i od każdego.

Chatka znachora


+1 do wiedzy (dla każdego odwiedzającego bohatera).
Jak chatka była mała to zajadała genetycznie modyfikowane kurczaki, tak się dorobiła kurzych łapek

Chatka wiedźmy


Uczy bohatera losowej zdolności poza Nekromancją i Dowodzeniem.
Podziwianie jak te śliczne stworzonka rozrywają organy wewnętrzne twoich wojsk okazuje się być bardzo edukacyjne.

Syreny


Bohater traci 30% każdego z oddziałów i uzyskuje równowartość życia utraconych jednostek pod postacią doświadczenia.
Pazerne drzewo powiesz, a może ono zbiera na edukację młodych sadzonek?

Drzewo wiedzy


1/3 szansy na darmowy awans bohatera o jeden poziom
1/3 szansy na awans bohatera o jeden poziom za 2000
1/3 szansy na awans bohatera o jeden poziom za 10

Siedliska

Darmowa pożywka dla Nekromantów?

Chłopska chata


Początkowa ilość: 1-41 chłopów
Ilość tygodniowa: 5-10 chłopów
Cena: Darmo, choć powinni dopłacać
Yoda mieszka obok, w tej chatce po prawej.

Chata goblinów


Początkowa ilość: 15-40 goblinów
Ilość tygodniowa: 3-6 goblinów
Cena: Darmo
Tu mieszkały hobbity, znaczy niziołki, zanim wyprowadziły się do Shire.

Norka niziołków


Początkowa ilość: 20-40 niziołków
Ilość tygodniowa: 5-10 niziołków
Cena: Darmo
Dobry Łucznik to darmowy Łucznik

Dom łuczników


Początkowa ilość: 10-25 łuczników
Ilość tygodniowa: 2-4 łuczników
Cena: Darmo
Możesz tu za darmo przyłączyć krasnoludów! Ja też nie wiem po co...

Domek krasnoludów


Początkowa ilość: 10-20 krasnoludów
Ilość tygodniowa: 3-6 krasnoludów
Cena: Darmo
Tak, wstawaj idź!
Tabory pędzą dzień po dniu.
Tak, wstawaj, hej!
Taboru hymn!~♫♪

Tabor


Początkowa ilość: 30-50 rozbójników
Ilość tygodniowa: 3-6 rozbójników
Cena: 50
Ołtarz wentylacji.

Ołtarz powietrza


Początkowa i tygodniowa ilość: 2-5 żywiołaków powietrza
Cena: 500
Ołtarz wykopków

Ołtarz ziemi


Początkowa i tygodniowa ilość: 2-5 żywiołaków ziemi
Cena: 500
Trololololo
lalala~♫♪

Most trolli


Strażnicy: 2*4 trolle + 3*4 trolle bojowe
Początkowa ilość: 4-6 trolli
Ilość tygodniowa: 1-3 trolli
Cena: 600
W środku czeka tęczowa niespodzianka. No przynajmniej różnokolorowa :).

Smocze Miasto


Strażnicy: 3*1 zielone smoki, 1 czerwony i 1 czarny smok
Początkowa ilość: 2 czerwone smoki
Ilość tygodniowa: 1 czerwony smok
Cena: 3500 1
Pozwala na rekrutację Jaskiniowców! A nie, jednak nie...

Jaskinia


Początkowa ilość: 10-20 centaurów
Ilość tygodniowa: 3-6 centaurów
Cena: Darmo
Nie, żadne dzieci nie mają tutaj klanu.

Dom na drzewie


Początkowa ilość: 15-25 rusałek
Ilość tygodniowa: 4-8 rusałek
Cena: Darmo
Wykop sobie szkielety! Za darmo! To wcale nie jest profanacja!

Wykopaliska


Początkowa ilość: 10-25 szkieletów
Ilość tygodniowa: 4-8 szkieletów
Cena: Darmo
Dom drugiej małej świnki.

Wieża strażnicza


Początkowa ilość: 7-10 orków
Ilość tygodniowa: 1-4 orków
Cena: Darmo
Widocznie stwierdzone, że skoro jest ich więcej to mogą pobierać opłaty.

Nadrzewne miasto


Początkowa ilość: 20-40 rusałek
Ilość tygodniowa: 10-20 rusałek
Cena: 50
Najemna banda nomada.

Namiot na pustyni


Początkowa ilość: 10-20 nomadów
Ilość tygodniowa: 3-6 nomadów
Cena: 200
Gdyby twój ojciec ożenił się z siostrą, to też byś zamieszkał w jakichś opuszczonych ruinach.

Ruiny


Początkowa ilość: 3-5 meduz
Ilość tygodniowa: 1-3 meduz
Cena: 500
Ołtarz grilla

Ołtarz ognia


Początkowa i tygodniowa ilość: 2-5 żywiołaków ognia
Cena: 500
Ołtarz aquaparku

Ołtarz wody


Początkowa i tygodniowa ilość: 2-5 żywiołaków wody
Cena: 500
Zazwyczaj jest to miejsce stałego relaksu i odpoczynku. Nie tutaj :P.

Kurhany


Początkowa i tygodniowa ilość: 2-5 duchów
Cena: 1000
A gdzie trzy życzenia?

Prastara lampa


Ilość: 2-4 dżinów
Cena: 650 1
Nie wystarczy spacyfikować miasta, niedobitkom i tak trzeba zapłacić żeby się przyłączyli.

Miasto umarłych


Strażnicy: 2*20 zombie, 2*5 wampirzych lordów i 5 potężnych liszy
Początkowa ilość: 4-6 potężnych liszy
Ilość tygodniowa: 1-3 potężnych liszy
Cena: 900

Magia

czary-mary

Kaplica pierwszego kręgu


Uczy losowego zaklęcia 1 poziomu.
hokus-pokus

Kaplica drugiego kręgu


Uczy losowego zaklęcia 2 poziomu.
bim salabim

Kaplica trzeciego kręgu


Uczy losowego zaklęcia 3 poziomu.
Daleka kuzynka studni zwiększającej przyrost istot w zamku.

Studnia


Raz dziennie przywraca maksymalną liczbę punktów many bohatera.
Starsza siostra tej wyżej? :P

Studnia artezyjska


Raz w tygodniu przywraca podwojoną maksymalną liczbę punktów many bohatera.

Szczęście, Morale i Ruch

Podobno wykąpanie twojego goblina, chłopa lub innej tchórzofretki może przynieść szczęście.

Fontanna


Szczęście +1 do czasu następnej bitwy.
Przy prawidłowo wykonanej modlitwie spełnia niektóre życzenia. Na przykład żeby deszcz padał z góry na dół.

Bożek


Szczęście +1 do czasu następnej bitwy.
Budynek użytku powszechnego, często bogato zdobiony, wykorzystywany do zbiórki złota (fachowo: "ofiary").

Świątynia


Morale +2 do czasu następnej bitwy.
Zawarta w nim woda jest najczęstszą przyczyną utonięć.

Źródło


Morale +1 do czasu następnej bitwy.
Przywraca 4 punkty ruchu.
Ja też nigdy się nie zastanawiałem nad sensem działania tego budynku.

Latarnia morska


Każda zajęta przez bohatera latarnia zwiększa o 5 punktów ruch bohatera na wodzie.
Wiadomo, że siedzenie wokół skąpo odzianych żeńskich osobników zwiększa szczęście.

Zaklęty krąg


Szczęście +1 do czasu następnej bitwy.
Yaaaay! Boja!

Boja


Morale +1 do czasu następnej bitwy.

Syrena


Szczęście +1 do czasu następnej bitwy.
Prymitywny rodzaj lokalu. Możesz dostać wodę i kokosem w głowę.

Oaza


Morale +1 do czasu następnej bitwy.
Przywraca 8 punktów ruchu.
Wymień swojego konia na najbardziej ekonomiczny pojazd na biopaliwo. (Tak naprawdę to ten sam koń, tylko najedzony).

Stajnie


Ruch +4 do końca tygodnia.
Za darmo ulepsza konnych do czempionów.

Pozostałe

W H2 budynek ten ulepsza tylko wybranych brzydali (w dodatku nie wszystkich).

Fort na wzgórzu


Automatycznie ulepsza krasnoludy, orków oraz ogry w armii bohatera na krasnoludów wojowników, orków wojowników i wielkich ogrów.
Co to jest? Po wodzie pływa, kaczka się nazywa.

Sfinks


Sfinks zadaje zagadkę. Gdy gracz odpowie poprawnie czeka go nagroda (np. słowna pochwała). Gdy odpowiedź będzie zła, bohater dostaje w pys... znaczy umiera.
Obserwuję cię. Tak, wtedy też. Szczególnie wtedy.

Wieża obserwacyjna


Odsłania obszar w promieniu 20 pól od budynku.
Zaraz spróbujemy połączyć się z bezprzewodowymi oczami zewnętrznymi.

Chata maga


Odsłania obszar wokół wszystkich Oczu maga, które znajdują się na mapie.
Pierwsze co robi istota po opuszczeniu więzienia, to przejście do dobrowolnej niewoli u drugiej istoty.

Więzienie


Można tu uwolnić bohatera, który automatycznie przejdzie pod nasze dowodzenie. Jeżeli gracz posiada 8 herosów, naturalnie nie można więźnia oswobodzić.
Wyrocznia, tu Batman. Potrzebuję szczegółowych informacji o wrogu.

Wyrocznia


Pokazuje informacje o pozostałych graczach.
Ziuuuum!

Teleport(y)


Przenosi do innego teleportu (o takim samym wyglądzie).
Powinny wystarczyć ci wiadomości w grze. Tutaj nie musisz ich szukać.

Drogowskazy


Najczęściej ktoś coś na nich naskrobał.

Obelisk


Odsłania kawałek układanki, która zdradza lokalizację najznakomitszego artefaktu.
Nie, nie możesz się tu odlać.

Odlewnia


Automatycznie ulepsza żelazne golemy, pikinierów oraz zbrojnych w armii bohatera na stalowe golemy, weteranów i mistrzów miecza.
Tylko u mnie - jedna rzecz w cenie dwóch! Czy jakoś tak...

Faktoria handlowa


Umożliwia wymianę surowców. Faktoria handlowa oferuje taki sam kurs cen jak w przypadku posiadania 3 targowisk.
"Zdechły szczur, potas, papieski pastorał i jeszcze kosmyk włosów pani od przyrody" - alchemik w takcie niszczenia przeklętego artefaktu

Wieża alchemika


Jedyne 750 za zniszczenie przeklętego artefaktu z twojego inwentarza. Cena dotyczy jednej sztuki.
Urządzenie zostało podłączone i jest gotowe do użycia.

Oko maga


Po wizycie w Chacie maga odsłania obszar o promieniu 8 pól.
Materiał dla Tarnooba na temat teorii połączenia Enroth z naszym światem.

Mapy Magellana


Odkrywa całą mapę. Koszt: 1000
Statystycznie szansa na odgadnięcie hasła to jak 1 do 100000000. Spróbuj "hasło".

Bariera


Blokuje przejście. Znika po podaniu hasła poznanego w Namiocie podróżnika.
Lepiej sobie zapisz to hasło, bo funkcja automatycznego zapamiętywania pojawiła się dopiero w H3. Możesz też zainstalować Projekt Ironfist.

Namiot podróżnika


Zdradza graczowi hasło do bariery o tym samym kolorze, co namiot.
Jeśli masz tylko chłopów w armii, to wir nie ma skutków ubocznych.

Wir


Przenosi statek bohatera do innego wiru. Tracisz połowę najsłabszego oddziału w armii.
Message In A Boooooooooottle~♫♪

Butelka


Zazwyczaj zawiera jakąś wiadomość. Znika po interakcji.
To pewnie te cholerne pieski preriowe!

Dziura


Nie można kopać w tym miejscu. Bo ktoś już cię uprzedził :P.
© 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes II". Redakcja, kontakt