Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB
Skin

Ciekawostki

Jednostki


Jak już wspominaliśmy w Ciekawostkach, w grze miała znaleźć się magiczna żaba. Pierwotnie to ona miała być na drugim poziomie w zamku Czarodzieja. Żaba ta powróci w modyfikacji Heroes III: Sucession War, w zamku Wiedźmy.
Warte jeszcze wspomnieć pierwotne koncepcje feniksa, maga, druida, żywiołaka powietrza oraz jednostek Rycerza.



Niewykorzystane grafiki


W plikach gry możemy się doszukać wiele niewykorzystanych grafik. Niektóre są skopiowane z H1 (prawdopodobnie placeholdery), tutaj chciałem się skupić na tych najciekawszych.
Cztery najznamienitsze artefakty jako obiekty na mapie. Zgaduję, że miały być umieszczone na mapie w celach fabularnych. Być może gracz miał mieć możność stawiania tych obiektów w edytorze (to mogłoby być ciekawym dodatkiem).
Pierwotny wygląd cmentarza dla różnych wersji terenu. Moim zdaniem raczej zapychacz, placeholder taki - przecież tego dziadostwa do finalnej wersji na pewno nikt nie chciał wsadzać. Jednak w rzadkich przypadkach na mapach losowych możemy te cmentarze spotkać zamiast zwykłego.

Legendarne Berło na początku było jedynie kulą, kija dorobiło się dopiero później. Podobno można się z nim spotkać w niektórych pierwotnych wersjach dodatku.
Nieznana grafika zaklęcia. Przypomina trochę tę od paraliżu.



Pierwotny wygląd miast





Obrazki przedstawiające wcześniejszą koncepcję wyglądu miast i pochodzą głównie z okładek niektórych wersji gry. Najciekawszy wydaje się ten Rycerza, głównie ze względu na nowy budynek znajdujący się obok Katedry. Nieznana jest jego funkcja, ani powód jego usunięcia. Drugą zauważalną zmianą jest kolor chorągwi, który pierwotnie miał być czerwony. Być może jest to nawiązanie do koloru Rycerza z pierwszej odsłony cyklu.
U Czarnoksiężnika warto wyróżnić wygląd gildii, który dodatkowo zachował się w plikach gry (tam jednak nie do końca jest poprawny, ze względu na padający cień). Jest też poprawnie wykorzystana (nieobcięta) grafika Wodospadu centaurów.



Wersja beta





Nazwy zamków


Nazwy większości zamków w grze to mrugnięcia okiem do fanów MM (część z nich pojawiła się także w H1). Dwa ostatnie są oczywiście naciągane, ponieważ tamte tytuły pojawiły się już po H2. Poniżej lista:

  • Sorpigal - Legendarne miasto z MM1, MM6, MMX.
  • Portsmith, Algary, Erliquin - Miasta z MM1.
  • Blackridge, Dragadune - Zamek z MM1, ten drugi występuje także w Legends of MM.
  • Alamar - Nasz kochany Starożytny :P. Zamek z MM1 (i jego władca). Bohater z H1 (niegrywalny), H2 i H3.
  • Sherman - Syn Lorda Peabody'ego z MM2.
  • Atlantium, Tundara, Vulcania, Sansobar, Middle Gate - Miasta z MM2.
  • Hillstone, Pinehurts, Woodshaven, Xabran - Zamki z MM2, ten ostatni występuje także w Legends of MM.
  • Fountanhead, Baywatch, Wildabar - Miasta z MM3.
  • Blackwind, Greywind, Dragontooth, Whiteshield, Bloodreign - Zamki z MM3, ten ostatni z odstępem :P.
  • Kalindra - Zamek z MM5, a także postać z tej gry. Pojawia się także właśnie w H2, a nawet w H6.
  • Vertigo, Winterkill, Nightshadow - Miasta z MM4.
  • Blackfang - Zamek z MM4. Czarny Kieł powraca też jako organizacja o przestępczym charakterze w Ashanie.
  • Basenji, Burlock - Zamki z MM4. Burlock był też królem krainy na jasnej stronie XEEN-u.
  • Olympus, Sandcaster, Lakeside - Miasta z MM5.
  • Corackston - Corak to oczywiście Strażnik z MM1-5, który musi powstrzymać Sheltema.
  • Sheltemburg - To nawiązanie do psa JVC lub też do głównego złego MM1-5, jak kto woli ;).
  • Avalon - mistyczna wyspa z legend arturiańskich.
  • Fenton - Nawiązanie w Might & Magic: Clash of Heroes w postaci chłopca, który narzeka na nadużywanie władzy Lorda Carlyke'a.



  • Muzyka


    Zacznijmy od "zapomnianego utworu". W wydaniu Millenium Edition utwory wielu frakcji zostały zastąpione tymi z H3, a zamek Czarodziejki dostał poniższy utwór. Warto zauważyć, że sam utwór nazywa się "Sand Terrain Theme".




    Nawiązania do innych mediów



    Na ostatniej mapie kampanii (strona konfliktu wpływa na rodzaj bohatera) użyj kodu 8675309 (na odkrycie całej mapy).
    Podczas kampanii Rolanda w prawy górnym rogu mapy będzie heros z czterema kopalniami. Heros zwie się Mr. Ed, i ma 4 grupy 4 centaurów. Dla tych, którzy nie widzą o co chodzi Mr. Ed to gadający koń z serialu telewizyjnego.
    Jeśli wybierzemy stronę Archibalda to lewym górnym rogu znajdzie się postać "Uncle Miltie". Jest to odniesienie do postaci Miltona Berle'a. Amerykańskiego komika, który u schyłku lat 40. zasłynął jako jedna z pierwszych dużych gwiazd telewizyjnych.
    Swoją drogą sam kod 8675309 to nr Jenny ;).



    Fanowskie reinkarnacje


    Po niektóre obiekty z części drugiej sięgnęli twórcy fanowskiego dodatku do częściej trzeciej - Horn of the Abyss. Są to artefakty (Potworna Maska, Kinetyczny Medalion oraz Złota Gęś) i budowle z miasta (Czerwona wieża, Czarna wieża, Mogiły oraz Posiadłość).




    Oficjalne reinkarnacje


    Natomiast za małe odświeżenie zabrali się twórcy przy okazji wydania Złotej Edycji Heroes VI. W edycji tej po raz pierwszy mogliśmy rozegrać scenariusz "Wojny o Sukcesję", który to był niejako streszczeniem historii zawartej w podstawowej kampanii H2. Mogliśmy poprowadzić do boju znanych bohaterów o enrothiańskich portretach. W późniejszym czasie mapa ta została udostępniona pozostałym posiadaczom H6 za darmo.


    © 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Heroes II". Redakcja, kontakt